System CareMed IP E+ to system przyzywowy składający z punktów węzłowych (nodów IP) komunikujących się w technologii IP (Internet Protocol) czyli protokołu internetowego. Dzięki takiemu podejściu użytkownik ma bardzo duże pole w konfiguracji oraz rozbudowie systemu w przyszłości o dodatkowe funkcje.
Jest to budżetowa wersja systemu CareMed IP, jednak rozwiązanie to posiada szereg funkcji, których nie posiadają standardowe systemy przywoławcze.
System przywoławczy CareMed IP E+ pozwala łatwy sposób zintegrować się z innymi systemami takimi jak kontrola dostępu, system przeciwpożarowy czy telefony DECT. Aplikacja iNurse udostępniona na telefony typu smartfon umożliwia personelowi na wgląd do aktualnych zdarzeń w systemie. Ponadto wszelkie wezwania będą przekierowywane na konkretne urządzenie. Dzięki temu ograniczamy czas potrzebny na reakcję co przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa na oddziale i ograniczenie załogi. Aplikacja posiada funkcje zbliżone do tych w terminalach salowych systemu CareMed IP, więc przydzielając personelowi telefon monitorujemy jego aktywność w pracy. Pracownicy natomiast zyskują narzędzie do obsługi i rejestracji czynności wykonywanych przy konkretnym pacjencie. Wskazane jest, aby smartfon posiadała także ekipa sprzątająca czy serwisowa, która powiadamiana będzie o potrzebie interwencji.
Wszystkie usługi serwisowe są personalizowalne więc użytkownik sam decyduje, jakie czynności znajdują się w systemie jako wstępnie zdefiniowane. Funkcjonalność systemu CareMed IP E+ wyczerpuje wymagania domów opieki oraz mniejszych szpitali w zakresie obsługi oraz eksploatacji budynku.
Dużą zaletą jest fakt, że niemal wszystkie czynności, których można dokonać z pozycji smartfona, można także wykonać w dyżurce za pomocą centralki lub komputera podłączonego do sieci Internet.
Najważniejsze cechy systemu CareMed IP
- komunikacja poprzez protokół IP
- łatwość rozbudowy
- intuicyjna obsługa
- dostęp do podglądu zdarzeń i konfiguracji z każdego miejsca na świecie
- rejestracja czasu obsługi poszczególnych pacjentów
- współpraca z zewnętrznymi systemami
- rejestrowanie pracy personelu
- łatwa rozbudowa do systemu CareMed IP z dotykowymi terminalami salowymi