System CareMed to optyczno - magistralny system przyzywowy, którego elementy komunikują się dzięki programowalnym modułom salowym w postaci terminali lub lampek oraz centrali dyżurnej bądź oddziałowej. Wymiana informacji odbywa się drogą cyfrową, co daje duże możliwości w zakresie funkcjonalności systemu.
System jest zgodny z normą DIN 0834.
Sporym atutem jest łatwość rozbudowy systemu o kolejne elementy w wyposażeniu sali (przyciski sznurkowe, gniazda przywoławcze, kasowniki) oraz rozbudowy o dodatkowe pomieszczenia.
Wszelkie informacje z systemu przyzywowego można zapisać za pomocą Rejestratora Zdarzeń Schima na komputerze, a dane filtrować według własnych potrzeb a dane w postaci tabeli wydrukować.
System przywoławczy CareMed można rozbudować o możliwość komunikacji głosowej co przekłada się na efektywność pracy personelu i oszczędności. Rozwiązanie sprawdzi się zwłaszcza na dużych obiektach oraz Domach Opieki, pozwalając przed udaniem się personelu w miejsce wezwania wpierw nawiązać połączenie i zorientować się co jest przyczyną wezwania pomocy.
Elastyczność systemu pozwala na wysyłanie wezwań także na telefony typu smartfon, co daje nam pewność, że dane wezwanie dotrze natychmiast w odpowiednie miejsce. Poprawia to bezpieczeństwo pacjentów oraz zwiększa mobilność personelu, który nie musi już przebywać wyłącznie w jednym pomieszczeniu, gdzie znajduje się centralka.
Najważniejsze cechy systemu CareMed
- prostota obsługi
- łatwość rozbudowy
- rejestrowanie zdarzeń w systemie
- cyfrowa komunikacja
- funkcja interkomu
- możliwość rozbudowy o elementy peryferyjne (maty, aparatura medyczna, sygnalizatory optyczne lub akustyczne)